tirsdag den 17. juli 2012

Nyt tæppe og fantastisk bog

Jeg er så taknemmelig for den store interesse, der var på mit indlæg i går ;-).
Jeg vil sige, jeg har savnet at blogge;-). Det er sku fedt, både at fortælle om en selv og så alle de skønne kommentarer det medfølger... Tak for jer;-).

Her er så begyndelsen på mit nye tæppe, det bliver et "reste" tæppe.
Men jeg er sikker på det bliver fantastisk.



Jeg har fået en ny hækleveninde, ikk Pernille.....

Hende og jeg hygge os en formiddag med hækling og dejlig frokost. Jeg fik lov til at låne denne skønne bog, så jeg kunne blive endnu mere inspireret til mit hækleri.

Her er lidt billeder af skønheden.





Rigtig dejlige dag til jer alle

Rikke

11 kommentarer:

  1. Det er så skønt at bruge tid på at hækle. :-) Jeg har i den grad fået blod på tanden og har for en tid sat strikkepindene på lager :-) Glæder mig over at jeg kan vise dig noget nyt :-) Du som er så dygtig :-)
    Vi må snart hygge igen med frokost, garn og hyggesladder :-) Man kan ordne meget over de pinde :-) Rigtig dejlig dag til dig <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille
      Ja, det er skønt at klare verdenssituationene på nåle;-)

      Slet
  2. Det er vildt fint, Rikke. Du er sørme effektiv i disse dage. Er da også helt tosset med det du viste igår. Hold da op et arbejde.
    Håber du har det godt søde.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kate.

      Taaaaak, ja det er sku hyggeligt at sidde på altanen og nækle og slikke sol. God Kombi;-). Jeg har det fantastisk. Har sendt dig en sms.

      Slet
  3. Nej hvor ser det også fint ud, og det du lige har lavet er megaflot også. Glæder mig til.at se hvordan resten tæppet skrider frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg synes det er skønt at være kreativ;-)

      Slet
  4. Ja, det er super fint - og ren terapi at hækle (og strikke) :-) Jeg har selv lavet et hæklet sofatæppe i merino uld. Det måler 200x150. Det består af "oldemor" firkanter i 3 forskellige størrelser og alle firkanter består af mindst 3 forskellige farver! Et stort arbejde men det hele værd. :-) Bogen ser spændende ud og det gør dit nye tæppe også. Hvor har du fundet opskriften??
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.
      Det er fedt at være kreativ med hænderne, mine har det bedst aktive, så er der ikke så meget støj fra 1. salen;-)
      Jeg har lige lagt zig zag op skriften på bloggen.
      God dag til dig

      Slet
  5. Super fine farver. Jeg er også lige startet på et tæppe i det mønster. Det er et fantastisk mønster at hækle i. Jeg var dog gået lidt galt i mine farver til at starte med, men nu skrider det fint frem og jeg kan bare fornemme hvor skønt det vil blive :)

    SvarSlet
  6. Hvor er dit tæppe blevet flot, RIkke! Og det nye her i zigzag tegner også godt. Jeg er også i gang med et nyt tæppe:)
    Bogen har jeg da også stående et sted... måske skulle jeg lige kigge i den...
    Knus Puk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Puk.
      Taaaak;-)
      Bogen har de skønneste mønstre, jeg eksperimenterer med mønstre i øjeblikket. Det er fedt, synes jeg.
      Jeg glæder mig til at se dit nye tæppe;-)
      Knus Rikke

      Slet