mandag den 25. april 2011

Slumretæppe

Jeg har rigtig længe haft en stort ønske om at kunne hækle, det var en af de krea sysler min elskede mormor ikke fik lært mig. Alt det andet har vi klaret.

Så jeg har søgt og søgt alle vegne, der hvor jeg har fundet den bedste opskrift på det mønster, som jeg har søgt, er her hos Tusindfryd.

Så nu kan jeg lave oldemor firkanter, takket være denne skønne kvinde.

 Dorthe har jeg også fundet her i blogland, hun laver noget superfint håndarbejde, så nu hvor jeg har syet nye sofapuder, har jeg lyst til at hækle det tæppe, som jeg har drømt om i lange tider. 

Så jeg sendte et stykke stof af sted til Dorthe og bad hende finde garn i nuancen og tonen mørkere og se så lige hvad den skønne kvinde har sendt til mig....

 



Det stykke stof, som jeg havde sendt til Dorthe, er det som er på dette billed.

Dorthe jeg takker dig af hjertet og glæder mig til at se det færdige resultat, 
for det kender jeg jo ikke endnu.

Rigtig god dag til jer alle

Rikke

5 kommentarer:

  1. Du er en modig kvinde, Rikke. Har Wenche lært dig at hækle, eller forsøger du selv efter hendes anvisninger på bloggen?? Jeg er selv så vil med de tæpper, og køber dem, hvergang jeg ser dem på loppemarkeder, men farverne er jo ikke altid liige dem jeg selv ville have valgt, hvis jeg skulle have bestemt. Derfor spøger tanken om at lave sit eget ofte i mit hoved, men da jeg ikke kan hækle er det blevet ved spøgeriet:-)
    Glæder mig til at se og høre om resultatet.
    Og puderne - er det nyt stof eller...? Det er utrolig smukt, det stof du har valgt. Din sofa bliver Østerbros skønneste:-)
    Knus fra mig...
    Kate

    SvarSlet
  2. Hej Kate.

    Jeg er 100% visuel, så jeg skal se alting, så jeg har kigget og kigget. Jeg har lært mig det selv efter at have set på Wenche's anvisning. Men jeg vil da hjertens gerne lære dig det. Det er faktisk ikke svært. Har du talt med Pia?
    Stoffet er fra Stof og Stil.
    Tak for dine altid smukke og positive kommentarer.

    SvarSlet
  3. Rigtig god fornøjelse udi hækleriet, det er nogle utrolig glade farver, du har. Ser frem til resultatet

    SvarSlet
  4. Lækkert !
    Sjovt- det stof har jeg syet en dug af :-)
    Ejer den (desværre) ikke selv- det gør YngsteDatter.

    SvarSlet
  5. Hvordan går det med tæppet. søde Rikke :-) Hilsen Hanne

    SvarSlet